top of page

Even voorstellen

Bijgewerkt op: 8 sep. 2022

Hier leg ik even kort uit wie ik ben en waarom ik Zeepenzo ben gestart.

Zeepenzo is een kleine eenmanszaak en webshop opgericht door mij. Ik ben Lotte, geboren in 1987 en sinds jonge leeftijd altijd al bezig geweest met koken, bakken en kruidenmengseltjes maken.


Zeepenzo ontstond in 2013 uit een persoonlijke zoektocht naar natuurlijke verzorgingsproducten zonder toegevoegde chemische bestanddelen. Het volgen van een cursus zeep maken in Ecovillaggio Torri Superiore leidde ertoe dat ik steeds minder verzorgingsproducten in de winkel kocht en koos voor dat wat louter lief was voor mijn lijf: mijn zelfgemaakte zepen, crèmes en balsems. Ik merkte dat mijn haar en huid blij werden van mijn simpele, natuurlijke producten en mijn geest werd blij want het maken van zeep is een feest om te doen! En omdat ik wil dat iedereen lief is voor zijn/haar lijf en daarvan blij wordt, heb ik Zeepenzo in 2015 als onderneming laten registreren en ben ik begin 2016 deze webshop begonnen. Zeepenzo is een hobby project en voer de productie uit naast mijn gewone werkzaamheden als kok.



Huisgemaakt & natuurlijk

Alle verzorgingsproducten in mijn webshop maak ik zelf, vooralsnog gewoon thuis aan de keukentafel. Ik maak fijne, zachte verzorgingsproducten voor lichaam, haar en gezicht van natuurlijke, zoveel mogelijk biologische, plantaardige en fair trade ingrediënten. Hierdoor zijn de producten van Zeepenzo vrij van zaken als parabenen, PEGs, siliconen, alcohol en andere chemische en kunstmatige bestanddelen. Alle toegevoegde geuren en eventueel kleuren zijn natuurlijk, ik gebruik geen kunstmatige kleurstoffen en geen parfum.

18 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page